Loading Events

מפֶּרִיקְלֶס לתֶאוֹדוֹרָקִיס - סמינר תרבות באתונה (יציאה מובטחת!)

התחלה: יום שלישי, 03/09/2024
סיום: יום שלישי, 10/09/2024

בהדרכת ד"ר רחל גוטסמן וירון אנוש

סמינר לימודי באתונה ובסביבתה בהדרכת שני מומחים: החלק הראשון יודרך על ידי ד”ר רחל גוטסמן, מומחית לתרבות ולהיסטוריה של יוון העתיקה ומחברת הספר ‘על התשוקה’. רחל תתמקד באתרים הארכיאולוגים החשובים של אתונה, במוזיאונים המרתקים ובמקדשים ברחבי העיר וסביבה. החלק השני של הסמינר יודרך על ידי ירון אנוש, איש רדיו ותיק ומומחה לתרבות יוון בעבר ובהווה. ירון יאיר בפנינו פנים רבות של התרבות היוונית כפי שהיא באה לידי ביטוי בחיי היום-יום באתונה. ירון ידריך אותנו בסמטאות הציוריות ובשווקים, נטעם את האוכל המקומי ונפגוש מקומיים. לשם שינוי, ביקשנו מירון שיוביל אותנו גם בנבכי חיי הלילה המרתקים של אתונה, בכדי להאזין למוזיקה יוונית אותנטית בטברנות מקומיות. על מנת שנוכל לעמוד באתגר הבילוי הלילי, נקפיד על מנוחת אחר-צוהריים ראויה לפני היציאה לבילוי הערב. הסמינר מתוכנן על בסיס סיורי כוכב ולינה במלון נעים ונוח במרכז אתונה.

להורדת התוכנית ב־PDF לחצו כאן

התוכנית:

3.9 יום ג’, יום 1:
מקדש סוניו ותצפית על האקרופוליס

נטוס בטיסת בוקר ישירה מנתב”ג לאתונה.

לאחר הנחיתה נסע אל מקדש פוסידון בסוניו. המקדש, אשר ממוקם על צוק מרשים בקצה לשון יבשה, נבנה במקום בו על פי המסורת ישב אביו של תזאוס והמתין לשובו של הבן מכרתים. לאחר מכן נסע אל המלון אשר יהווה את ביתנו לאורך כל הסמינר. לאחר מנוחה נעלה על גבעת אראופאגוס ממנה נוכל ליהנות מהנוף המרשים של האקרופוליס של אתונה באור השקיעה.

4.9 יום ד’, יום 2:
האי אֶגִינָה ומקדש אפייה

עם בוקר נסע לפיראוס – עיר הנמל של אתונה, ונעלה על מעבורת (כשעה ורבע הפלגה) לאי אגינה. האי היה מוקד סחר חשוב ביותר בעבר והיה אחד המקומות הראשונים בעולם היווני אשר הטביעו מטבעות. אגינה מפורסמת היום בזכות גידולי הפיסטוק שבה. בעבר הייתה לה חשיבות דתית מיוחדת ולכן נבנו בה מקדשים חשובים. אנו נבקר במקדש אַפְּייָה, מקדש דורי יפיפה המשקיף על המפרץ הסרוני ולעבר אתונה. בנוסף נבקר גם במקדש אפולו אשר חולש על הנמל העתיק של אגינה ובמוזיאון הארכיאולוגי הקטן של האי. אחר הצוהריים נעלה על מעבורת חזרה לפיראוס ומשם נשוב בנסיעה לאתונה.

5.9 יום ה’, יום 3:
אלואסיס ועולם המתים היווני

במרחק שעת נסיעה מאתונה נמצאת העיר הקטנה אלאוסיס ובה אתר ארכיאולוגי מרתק. באלאוסיס הוקם מתחם שהוקדש לאלת הדגן דֶמֶטֶר ולבתה פֶּרְסֶפּוֹנֶה. באתר התקיים פולחן מסתורי סודי אשר כלל חגיגה אקסטית ויתכן גם שימוש בחומרים משני תודעה שהיו אמורים לסייע לחוגגים לזכות בידע סודי ולרדת בצורה סימבולית לשאול. במסגרת הביקור באתר נדון בפולחן המסתורין ובאופיו של עולם המתים היווני. לאחר שנשוב לאתונה, נבקר בנקרופוליס העתיק של קרמיקוס ונבחן את המצבות המרשימות שהתגלו במקום.

6.9 יום ו’, יום 4:
מקדש ארטמיס
בבראורון והאגורה של אתונה

את הסיור נפתח בבראורון, במקדש החשוב לאלה ארטמיס. המקדש אשר היה שייך לאתונה הוקדש לאלת הצייד ארטמיס ושימש כמקום פולחן וחניכה לנערות לפני חתונתן. נלמד על מעמדן של הנשים בעת העתיקה ועל דמותה של האלה ארטמיס – אלת הצייד והיער הבתולה, ונספר על מוסד החניכה ביוון העתיקה. נמשיך בסיור באגורה של אתונה, כיכר השוק של התקופה הקלאסית. נבקר בסטואה המשוחזרת של אָטָאלוֹס ובה מוצגים ממצאים מהם ניתן ללמוד על המנגנונים הפוליטיים המיוחדים של הדמוקרטיה האתונאית. במהלך הביקור נדון במושג האזרחות ביוון העתיקה, הדמוקרטיה האתונאית וההיבטים הפוליטיים והחברתיים יוצאי הדופן שתושבי העיר אמצו ולימים הנחילו לבני התרבות המערבית. נמשיך לביקור בפורום הרומי ונראה את מגדל הרוחות ואת ספריית הדריאנוס.

7.9, יום ש’, יום 5:
האקרופוליס של אתונה

יום זה יוקדש לאקרופוליס של אתונה – אחד מסמליה של העיר. נשקיף על העיר ונלמד על היחסים בין המתחם הדתי וחברת האזרחים. נדון בארכיטקטורה של מקדש הפרתנון ושל המתחם בכללותו, כמו גם באופן בו התבצע הפולחן במקום. לאחר מכן נמשיך לביקור במוזיאון האקרופוליס, אשר מציג את הממצאים שהתגלו על האקרופוליס ובמורדותיו. נלמד על הפיסול הקלאסי במיטבו ונבחן את התבליטים שהאתונאים בחרו להציג על גבי המקדש ואת המשמעויות החברתיות והפוליטיות שלהם. לאחר מכן נבקר באצטדיון הפָּאנְאָתוּנָאִי העתיק אשר שוחזר בסוף המאה ה-19 על מנת לשמש כאצטדיון אולימפי במשחקים האולימפיים הראשונים.

8.9, יום א’, יום 6:
המוזיאון הלאומי והעברת השרביט לירון

כדי לסכם את החלק הראשון של הסמינר שעסק ביוון העתיקה נפתח את היום בתצפית מגבעת הלִיקָבִיטוּס וכשהשמש בגבנו נצפה על המרכז העתיק של אתונה. משם נמשיך לסיור מעמיק במוזיאון הארכיאולוגי הלאומי של אתונה. המוזיאון, אשר נחשב לאחד מהמוזיאונים החשובים בעולם, מכיל אוסף מרשים של ממצאים מכל רחבי יוון, החל מהפרה-היסטוריה ועד לסוף התקופה הרומית. בעזרת המוצגים שנראה במוזיאון נסכם את הנושאים והתקופות השונות שסקרנו במהלך הסמינר. אחר הצוהריים נשוב למלון למנוחה. בערב נשמע את הרצאתו של ירון אנוש: ‘מסע אישי עם תרבות יוון’.

בערב נצא לבילוי הכולל מוזיקה חיה וארוחת ערב במועדון או בטברנה אותה יבחר ירון.

9.9, יום ב’, יום 7:

מסע בעקבות האגו האנושי

בשעות הבוקר נצא למסע בעקבות האגו האנושי לאורך ההיסטוריה – נסייר באתרים גלויים ונסתרים מן העין ברחבי אתונה בהם נשמע סיפורים מהם ניתן ללמוד על הטבע שלנו כבני אדם. במהלך הסיור נראה כלי נגינה עתיקים במוזיאון קטן המוקדש לטכנולוגיות קדומות, נבקר בכיכר סינטגמה, נטייל בגנים הלאומיים ובמבנה הזאפיון. בנוסף נגלה את שכונת הפְּלָאקָה ונצעד ברחובותיה הנסתרים. לאחר מנוחה במלון נצא לבילוי הכולל מוזיקה חיה וארוחת ערב במועדון או  בטברנה לבחירתו של ירון.

10.9, יום ג’, יום 8:

שווקי אתונה

יום זה יוקדש לסיור בשווקים של אתונה. נטעם מאכלים מקומיים, נשמע את סיפורי הסמטאות הסמוכות לשווקים ונגלה את רובע פסירי, רובע עשיר באומנות, אוכל וציורי קיר. נבקר גם בשוק הפשפשים של אתונה בו ניתן למצוא מציאות שונות ומשונות. אחר הצוהריים נסע למרכז ניארכוס. נתרשם ממרכז התרבות המרשים ונסייר בתחומו. בערב נסעד בארוחת ערב במסעדה.  נשוב בטיסת לילה לארץ.

טיסות:

הלוך: טיסת איגיאן-איירליינס ATH A3-929 , המראה ב־5:00, נחיתה ב־7:10

חזור: טיסת איגאן-איירליינס A3-928, המראה ב־23:55, נחיתה ב־02:00 (11.9.24)

פרטים נוספים


הסמינר מלא!

להרשמה לרשימת המתנה אנא מלאו את טופס ההרשמה עבור כל משתתף בנפרד 

 

לינה:

התוכנית מבוססת “טיול כוכב” – מלון אחד לאורך כל הסיור.

לינה במלון  Brown Acropol Hotel (או מלון אחר ברמתו)

מחירים:

מחיר לאדם בחדר זוגי –  2,690€

תוספת ליחיד בחדר –  800€

תשר לנותני שירותים בחול, אשר ייגבה במועד ההרשמה לסיור –  55€

 

תנאי תשלום

על מנת לשמור מקום בסיור יש לשלם דמי רצינות בסך 1,000 ₪ (שיקוזזו מהמחיר הסופי). את שארית הסכום (באשראי/צ’ק/מזומן) יש לשלם בנוכחות הנוסעים, במשרד העמותה שברחובות – ברחוב אופנהיימר 5 (ליד תחנת רכבת רחובות), קומה 4 (בתיאום מראש עם המשרד).

ניתן לחלק את התשלום עד 3 תשלומים ללא ריבית.

 

תנאי ביטול:

ביטול לאחר הרשמה ועד ל־3.7.24 – 900€

ביטול לאחר ה־3.7.24 ועד ל־3.8.24 – 1,800€

ביטול לאחר ה־3.8.24 – מלוא הסכום

מה כלול בסיור?

  • הדרכה ברמה גבוהה של מומחית לתרבות יוון העתיקה, ומומחה לתרבות יוון בת זממנו
  • מנהלן ישראלי שתפקידו ללוות את הסיור מבחינה לוגיסטית
  • מדריך מקומי דובר אנגלית
  • טיסות בינלאומיות עם חברת איגאן-איירליינס
  • לינה במלון “בראון אקרופול” (או מלון אחר ברמתו)
  • ארוחות בוקר
  • שלוש ארוחות ערב, שתיים מהן עם מוזיקה חיה
  • אוטובוס תיירים
  • כניסות לכל האתרים
  • ערכות שמע אישיות

המחיר לא כולל:

  • כל מה שלא צוין במפורש ככלול
  • ביטוח נסיעות אישי
  • ארוחות צוהריים וערב (למעט אלו המפורטות בתוכנית)
  • הוצאות אישיות במהלך הטיול

 

1,000.00₪

הזמנות

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
ההרשמה הסתיימה