טוען אירועים

ציורי קיר בפומפיי - תיעוד נדיר של ציורים מהתרבות הקלאסית העתיקה

תאריך: יום רביעי, 18/01/2023 מ-19:00 עד 20:30

ד''ר סילביה רוזנברג – בעבר האוצרת הראשית של אגף הארכיאולוגיה במוזיאון ישראל

בית המיסטריות. צילום: פטר פן סטפנסקי.

חשיבות יחידה במינה נודעת לציורי הקיר המעטרים וילות מפוארות, בתי עיר, בנייני ציבור ומקדשים מהמאה הב’ לפסה”נ ועד לשלהי המאה הא’ לספירה בפומפיי. נוסף לערכם כיצירות אמנות, הם למעשה הדוגמאות הכמעט יחידות ששרדו עד ימינו מן הציורים האבודים המפורסמים של התרבות הקלאסית העתיקה.

הידע המצוי בידינו כיום על גדולתן ורבגוניותן של יצירות אמנות אלה קשור לדאבוננו באירוע טראגי – התפרצות הווזוב בשנת 79 לספירה וקבורתן של ערי עמק נאפולי. אסון זה שימר את מרבית ציורי הקיר המוכרים לנו כיום. ציורי הקיר הנפלאים של פומפיי נשארו נסתרים מן העין עד תחילת החפירות השיטתיות במאה ה-18, חפירות הנמשכות עד עצם היום הזה.

ציורים אלה הם בבואה תוססת של חיי היומיום בזמן העתיק: באמצעותם נתוודע אל עולם המושגים האסתטיים של רומי ונלמד מה הם התחומים והעניינים שהחברה הרומית החשיבה במיוחד. נלמד גם על התהליך הטכני של יצירתם, על הסגנונות השונים, ועל מגוון הנושאים שזכו לייצוג אמנותי. החפירות הממשיכות חושפות בהתמדה ציורים חדשים, המביאים אתם ידע חדש ומרתק. באמצעות ציורים אלה קם העולם העתיק לתחייה.

בית המיסטריות. צילום: פטר פן סטפנסקי.

פרטים נוספים


הרצאה זו היא חלק מסדרת ההרצאות “תגליות מן העבר” לשנת תשפ”ג

ניתן להירשם לנושא (הכולל 4 הרצאות) בעלות מוזלת של 280 ₪ לאדם או להרצאה הבודדת בעלות של 80 ₪ לאדם

למידע נוסף על סדרת ההרצאות כולה אנא לחצו כאן

80.00₪ – 280.00₪

הזמנות

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
ההרשמה הסתיימה