טוען אירועים

סדנת צילום בנופים ובאתרים עתיקים

התחלה: יום רביעי, 13/12/2023
סיום: יום שלישי, 04/06/2024

עם הצלם ומורה הדרך ברוך גיאן

צילום: חיה לבבי. מתוך סדנת צילום תשפ”ג

סדנת צילום אישית ומקצועית בהנחיית הצלם ברוך גיאן באתרים ארכיאולוגיים. ברוך גיאן, צלם ומורה דרך, עורך סדנאות צילום בארץ ובחו”ל. פרסם כתבות וצילומים רבים במגזין “מסע אחר”, צלם מערכת ועורך צילום של המגזין “טבע וארץ”. הסדנה מיועדת לצלמים מנוסים לצד צלמים חובבים המבקשים לשפר את ביצועיהם. הקבוצה קטנה (7 – 12 משתתפים במפגש) ומובטח בה יחס חניכה אישי לכל משתתף.
לאורך השנה נצלם בנופים פתוחים, בערים עתיקות ובאתרים ארכיאולוגיים, נחדד את היכולת לצלם בתנאי תאורה שונים ובשעות שונות של היום, נתנסה בצילום אנשים, טבע מרהיב ועתיקות מעניינות. כל המפגשים יהיו בהגעה עצמאית וכוללים הליכות קצרות לנקודות הצילום. המשתתפים בסדנה מוזמנים להציג את תמונותיהם בתערוכות המלוות את הכנסים הארכיאולוגיים של “תגליות – ארכיאולוגיה לכל” .

אתרי הצילום ותאריכי המפגשים שיתקיימו בימי שישי (מלבד בחנוכה שיתקיים ביום רביעי):

13.12.23 – חנוכיות בנחלאות – יום ד’, 15:00
נבקר בשכונות נחלאות הוותיקות שבירושלים בתקופת חג החנוכה. על אדני חלונות הבתים מוצבות חנוכיות דולקות זו לצד זו. בחלק מהחלונות נראה מנורה צנועה אחת ואילו באחרים נראה חנוכיות רבות, בגדלים ובצורות שונות. הסיור יתקיים במהלך השקיעה אז נצבעת ירושלים באור מיוחד ומשפחות מקומיות מדליקות את החנוכיות בחלונותיהן. לאחר השקיעה נצלם את האור הנוגה של הנרות המאיר בחשיכה.

12.1.24  – צפון ים המלח, יום ו’, 8:00
הסיור יתמקד באזור מרתק ונידח – צפון ים המלח. נצלם את הנופים הפתוחים והמרשימים של הבקע בו שוכן ים המוות, בין מצוק ההעתקים של מדבר יהודה ממערב והרי מואב במזרח. נצלם מנזר עתיק ומבנים אשר נראה כאילו הזמן קפא בהם מלכת.

9.2.24  – עצי זית עתיקים בשולי העיר וסכר בית זית, יום ו’, 7:00

סיור בהרי ירושלים בשיאה של עונת הפריחה. במהלך המפגש נסייר בין עצי זית עתיקים בעלי גזעים גדולים בשלל צורות וגוונים. נסייר בין טרסות עתיקות ומבנים היסטוריים היוצרים ניגוד לכבישים והגשרים המודרניים אשר נבנו בעמק מוצא בשנים האחרונות. נבקר באגן נחל שורק ונראה את סכר בית זית במלוא הדרו כשהוא מלא במי נגר ומזכיר אגם בנוף אירופאי.

8.3.24  – מערות ופרחים בשפלת יהודה, יום ו’, 8:00
שפלת יהודה מכונה “ארץ אלף המערות” בזכות המערות הרבות אשר נחצבו בה במהלך ההיסטוריה. במהלך הסיור נבקר בכמה מהמערות המרשימות שנחצבו על ידי האדם למטרות שונות – בהן בורות אגירה למים, מערות לגידול יונים וחללים ששימשו למטרות נוספות. מפגש זה יכלול צילומים מעל לאדמה ותחתה, צילומים בחושך ובאור, שרידים ארכיאולוגיים מעניינים ופרחים בשלל צבעים.

29.3.24  – סוף האביב בסטף – יום ו’, 7:00
המפגש יתקיים בסטף שבהרי ירושלים. נראה את הבתים העתיקים, טרסות האבן והשומרות אשר מאפיינות את חקלאות ההר העתיקה. נסייר גם בין המעיינות ובריכות האגירה המשקות את החלקות החקלאיות. נראה את עצי המטעים והכרמים בתקופת האביב וננסה לקלוט בעדשת המצלמה כיצד הטבע הארץ ישראלי מתחדש לאחר תקופת החורף הקרה.

12.4.24  בתי ליפתא הנטושים ועמק הארזים, יום ו’, 7:00
נבקר בבתי הכפר הערבי הנטוש ליפתא הסמוך לירושלים. הכפר נעזב במהלך מלחמת העצמאות ובתיו הנטושים עומדים כחורבות. בין בתי הכפר מצוי מעיין שמימיו נאגרים לבריכת אגירה מרשימה. נסייר בין הבתים הנטושים של הכפר, נצלם את הרחובות הצרים, הקירות המטים ליפול, בחצרות בתים ומבעד לחלונות שבורים. נבקר גם בחורבת תלם שבעמק הארזים אשר בנחל לוז – אפיקו של נחל שורק.

10.5.24  – נבי סמואל ואזור רמות, יום ו’, 8:30
נבקר בנבי סמואל הלוא הוא קבר שמואל הנביא על פי האמונה היהודית, הנוצרית והמוסלמית. נראה את המתפללים הפוקדים את קבר הנביא המשמש כאתר דת לצד גן לאומי ארכיאולוגי. הסיור ישלב בין שרידים ארכיאולוגיים משלל תקופות אשר נחשפו בשנים האחרונות באתר נבי סמואל לצד נופים מרהיבים הנשקפים מראש מבנה הקבר, טרסות חקלאיות, מעיין טבעי, ונקודות עניין נוספות.

14.6.24 – הרובע הנוצרי בירושלים – יום ו’, 8:00

נסייר בעיר העתיקה של ירושלים בדגש על הרובע הנוצרי. נבקר בכנסיות מרשימות ונצטרף לצליינים ולתיירים הרבים הפוקדים את הויה דולורוזה – דרך הייסורים של ישוע. נצלם ברחובות, הכיכרות והשווקים של אחד מהרבעים הצבעוניים ביותר של ירושלים העתיקה.

צילום: חיה לבבי. מתוך סדנת צילום תשפ”ג

פרטים נוספים


עלויות:
מחיר לכל הסדנה (8 סיורים) – 1,600 ₪
מחיר לסיור בודד – 250 ₪ (אנא ציינו לאיזה תאריך תרצו להירשם)

תנאי ביטול:
– עד 5 ימי עבודה לפני מועד הסיור : ללא דמי ביטול
– 3 ימי עבודה לפני מועד הסיור בחיוב 50%
– 2 ימים לפני מועד הסיור – חיוב מלא

הערות נוספות:

במקרה של מצב ביטחוני או מזג אוויר חריג, הודעה תשלח לנרשמים בדבר דחיית הפעילות או שינוי בתוכנית.

*סיורים בהגעה עצמית. פרטי נקודת המפגש ישלחו לנרשמים בסמוך למועד הסיור.

250.00₪ – 1,600.00₪

הזמנות

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
מחיר לסיור בודד - סדנת צילום תשפ"ד
250.00
ללא הגבלה